Reklama dzieli się na różnorodne rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak również wiele innych, jednak statystyki wskazują przejrzyście, że na ludzi najporządniej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, niemniej jednak nie jedynie – wkracza w to oczywiście także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Opracowywanie strategii reklamowych
Ta sztampowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie możliwego konsumenta są niezwykle rozmaite. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i bardzo dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.